fredag 6 januari 2012

Om detta må ni läsa

Jag har ju bestämt mig för att också våga ta ställning i olika frågor. Bättre sent än aldrig. Äsch, förresten har jag alltid tyckt en massa saker men kanske inte vågat visa utåt vad jag tycker och tänker.

Och eftersom Rosling skrev att jag ska berätta för alla jag känner, så kommer här en läsvärd länk:
Läs på! Världen har förändrats

Nu blir jag arg! Jag skulle ju ha in en annan läsvärd länk om skrivandets lindring. Men eftersom jag letat i tjugo minuter utan att hitta tillbaka till den artikeln, så får ni väl tro mig på mitt ord.

2 kommentarer:

  1. Vi sprider den vidare bland våra elever. Jag kopierade den idag till Gent och jag ska ta med den när jag kör geografi med niorna. Jag visade hans bubbelfilmer för förra nian. Hälsar Elin

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Antagligen hade ni hittat den förr eller senare ändå. Jag hade ju inte tänkt på den i skolsammanhang, men det är väl för att jag är så långt från undervisning just nu. Kulkul! Ha det gott!

    SvaraRadera