måndag 19 december 2011

Först på listan

Idag är det dags för behandling igen. Jag har nästan hoppats på att någon ska ringa från onkologen och säga att blodvärdena är så låga att de inte kan ge cytostatika. Stanna hemma!

Tänk att mina egna känslor spelar roulett med mitt liv. Eller handlar det om att välja mellan pest och kolera, detta lätta val?

Håller just nu på att lyssna på en ljudbok som heter "Innan jag dör" av Jenny Downham. Den handlar om en 16-årig flickas sista månader i livet. Och hon gör förstås en lista med saker hon vill göra innan hon dör.
Ibland blir jag lite trött på det där med listor. Ändå låg jag i sängen, mitt i natten, med min nya iPhone och gjorde ett utkast till en egen liten lista. Men på den finns inga stora saker som att åka världen runt eller andra storvulna saker. Det första jag vill är att skaffa en liten kattunge. Resten kommer lite senare...

2 kommentarer:

  1. Nu är jag här och läser igen. Denna gång ska jag testa att göra ett inlägg. Första gången för mig. Jag önskar dig och din familj en fin jul trots sjukdom. <3 Jenny (kollega)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Det är så kul att få kommentarer på bloggen!

    Jag hoppas att du får en välförtjänt ledighet, och att ni får en bra jul, du och din familj.

    Kram!

    SvaraRadera