onsdag 11 januari 2012

Stressigt i morgon

Även idag var jag extremt seg under förmiddagen, men jag höll mig åtminstone vaken.

Min nygamla kurator ringde och gav mig en tid redan i morgon. Fantastiskt! Henne fick jag hjälp av under vårterminen förra året innan det framkom att jag faktiskt inte var inbillningssjuk. På något mysko sätt fick hon mig att prata om saker som jag inte visste att jag gick och bar på. Ännu "värre" var att hon tvingade mig att arbeta med mig själv, det blev mycket KBT och hemläxor. Tyvärr var jag tvungen att välja bort henne när jag fick en kurator på onkologen. I efterhand var ju inte det så smart, men man inbillar sig ju att alla är kompetenta inom sitt yrke.

Överlag blir det nog en tuff morgondag: först till distriktssköterskan, sen kurator och därefter ett tretimmars yoga- och samtalspass.

Just nu har jag några saker som jag är lite extra rädd för. Huller om buller kommer några av dem här: Tänk om de ställer in operationen? Ett villkor för att genomföra den var att tumören inte hunnit växa in i själva skelettet. Hur ska jag kunna sova efteråt när de ska operera på både fram- och baksidan. Jag är så vansinnigt, kopiöst och förtvivlat trött nu, är jag på väg ner i ett svart hål igen? Inför operationen får jag inga cellgifter alls. Vad händer med alla metastaser då? De växer ju så attans fort. Tänk om jag inte klarar toabesöken själv efteråt? Pinsamt! (Jag tycker faktiskt det.)

De riktigt läskiga frågorna får vänta ett tag till. Just nu störs jag inte av dem, jag håller mig till lite mer praktiska problem.

Mycket gnäll idag. Nu vill jag att något riktigt kul ska hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar